Regulamin sklepu internetowego Jadeja.pl

Określający m.in. zasady zawierania umów poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta.

SPIS TREŚCI

  • § 1 Definicje
  • § 2 Kontakt ze Sprzedawcą
  • § 3 Wymogi techniczne
  • § 4 Zakupy w Sklepie
  • § 5 Płatności
  • § 6 Realizacja zamówienia
  • § 7 Prawo odstąpienia od umowy
  • § 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
  • § 9 Reklamacje
  • § 10 Dane osobowe
  • § 11 Zastrzeżenia
  • Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

§ 1 DEFINICJE

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.

Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.).

Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Konto – usługa elektroniczna świadczona nieodpłatnie na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę, uregulowana odrębnym regulaminem, umożliwiająca dostęp do dodatkowych funkcji Sklepu.

Kupujący – każdy podmiot (osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna), który dokonuje lub zamierza dokonać zakupu w Sklepie.

Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.

Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale niemającą dla niej charakteru zawodowego.

Regulamin – niniejszy dokument określający zasady korzystania ze Sklepu.

Sklep – sklep internetowy Jadeja dostępny pod adresem https://jadeja.pl.

Sprzedawca – Mateusz Czapikowski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Better Done Marketing Mateusz Czapkowski, ul. Cebertowicza 18F/56, 80-809 Gdańsk, NIP: 6040089587, REGON: 221255855.

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).

§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Adres korespondencyjny: ul. Cebertowicza 18F/56, 80-809 Gdańsk
  2. Adres e-mail: kontakt@jadeja.pl
  3. Telefon: +48 884 759 007
  4. Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Kupującego wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub transmisji danych za granicą może być wyższy – w zależności od taryfy przyjętej przez danego operatora.

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień, wymagane jest:
    • urządzenie z dostępem do Internetu,
    • aktualna przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
  2. Do złożenia zamówienia w Sklepie, oprócz wymagań technicznych wskazanych powyżej, niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).

§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE

  1. Ceny produktów prezentowane w Sklepie są cenami całkowitymi – zawierają wszystkie obowiązujące podatki.
  2. Na końcową kwotę do zapłaty składają się: cena wybranych produktów oraz – jeśli dotyczy – koszty dostawy, wskazane w procesie składania zamówienia.
  3. Aby złożyć zamówienie, Kupujący dodaje wybrany produkt do koszyka.
  4. Następnie wybiera sposób dostawy oraz preferowaną metodę płatności spośród dostępnych w Sklepie, a także uzupełnia dane niezbędne do realizacji zamówienia.
  5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści oraz akceptacji niniejszego Regulaminu przez Kupującego.
  6. Z chwilą złożenia zamówienia dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
  7. Zakupy w Sklepie można realizować bez zakładania konta – wystarczy podać dane przy składaniu zamówienia. Istnieje również możliwość rejestracji i korzystania z Konta użytkownika w celu wygodniejszego zarządzania zamówieniami.

§ 5 PŁATNOŚCI

  1. W Sklepie dostępne są następujące metody płatności:
    • zwykły przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy,
    • płatność kartą płatniczą (Visa, Mastercard, Maestro) za pośrednictwem operatora Paytel,
    • szybkie płatności elektroniczne (BLIK, przelewy online) za pośrednictwem platformy Paytel,
    • płatność za pobraniem – gotówką lub kartą przy odbiorze przesyłki od kuriera,
    • w przypadku odbioru osobistego – płatność gotówką lub kartą na miejscu.
  2. Jeśli Kupujący wybierze formę płatności z góry (np. przelew lub szybka płatność), zobowiązany jest dokonać płatności w terminie do 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia.

§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Przy każdym produkcie w Sklepie podany jest orientacyjny termin realizacji zamówienia.
  2. W przypadku wyboru płatności z góry, realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy.
  3. Jeśli zamówienie obejmuje kilka produktów o różnych terminach realizacji, całość zostanie wysłana po skompletowaniu wszystkich produktów – według najdłuższego terminu.
  4. Produkty dostarczane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem operatora Apaczka.pl, z możliwością wyboru m.in.:
    • firmy kurierskiej (np. DPD, InPost Kurier, FedEx),
    • paczkomatów InPost,
    • ORLEN Paczki.

 

§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Kupujący uprzywilejowany (Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany) ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w ciągu 14 dni – bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w niniejszym Regulaminie.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    • z dniem otrzymania towaru przez Kupującego uprzywilejowanego lub osobę trzecią przez niego wskazaną (inną niż przewoźnik),
    • w przypadku zamówienia wielu produktów – z dniem otrzymania ostatniego z nich.
  3. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia, Kupujący musi przesłać Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie (np. mailowo lub listownie), korzystając z danych kontaktowych z §2 Regulaminu.
  4. Kupujący może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia od umowy (załącznik do Regulaminu), jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie informacji przed jego upływem.

 

Skutki odstąpienia od umowy

  1. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwróci wszystkie otrzymane płatności, z wyjątkiem kosztów dostawy, niezwłocznie – nie później niż 14 dni od momentu otrzymania informacji o odstąpieniu.
  2. Zwrot nastąpi przy użyciu takiej samej metody płatności, jakiej użył Kupujący, chyba że strony ustalą inaczej – bez żadnych dodatkowych kosztów dla Kupującego.
  3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania zwracanego towaru lub dostarczenia potwierdzenia jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
  4. Towar należy odesłać na adres: ul. Cebertowicza 18F/56, 80-809 Gdańsk – niezwłocznie, nie później niż 14 dni od momentu poinformowania o odstąpieniu. Termin uznaje się za dotrzymany, jeśli towar zostanie nadany przed jego upływem.
  5. Koszty odesłania towaru ponosi Kupujący.
  6. Kupujący odpowiada za ewentualne zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego cech i funkcjonowania.
  7. Jeśli towaru nie można odesłać w zwykły sposób pocztą, informacja o szacowanych kosztach zwrotu znajduje się w opisie danego produktu lub zostanie podana podczas składania zamówienia.
  8. W przypadku płatności kartą, zwrot środków nastąpi na rachunek przypisany do tej karty.

 

§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje Kupującemu uprzywilejowanemu w odniesieniu do umów:
    1. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego uprzywilejowanego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
    2. w której przedmiotem świadczenia jest produkt nieprefabrykowany, wykonany według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb (np. personalizowany grawer, nadruk lub projekt na życzenie),
    3. w której przedmiotem świadczenia są produkty ulegające szybkiemu zepsuciu lub posiadające krótki termin przydatności do użycia,
    4. w której przedmiotem świadczenia są produkty dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych lub zdrowotnych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    5. w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu – ze względu na swój charakter – zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    6. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe, wizualne lub oprogramowanie komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    7. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
    8. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

§ 9 REKLAMACJE

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
  2. Reklamacje (w tym dotyczące działania Sklepu) można kierować na adres pocztowy lub adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
  3. Jeśli na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej oraz jej warunkach znajduje się w Sklepie.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do złożonej reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania.

II. KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI

A. Towary
  1. W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z uprawnień wynikających z rozdziału 5a Ustawy o prawach konsumenta.
  2. Sprzedawca odpowiada za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia określony przez Sprzedawcę jest dłuższy.
  3. Kupujący uprzywilejowany może żądać:
    • wymiany towaru,
    • naprawy towaru.
  4. Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
    • obniżeniu ceny,
    • odstąpieniu od umowy,

    w sytuacji, gdy:

    • Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową,
    • Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową w odpowiednim czasie lub bez nadmiernych niedogodności,
    • niezgodność występuje nadal po próbie naprawy lub wymiany,
    • niezgodność towaru z umową jest istotna,
    • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności w rozsądnym czasie.
  5. Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić towar Sprzedawcy do naprawy lub wymiany. Towar zostanie odebrany przez Sprzedawcę na jego koszt.
  6. Nie można odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność towaru z umową jest nieistotna.
  7. W razie skutecznego odstąpienia od umowy Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar na adres: ul. Cebertowicza 18F/56, 80-809 Gdańsk, na koszt Sprzedawcy.
  8. Zwrot należności (ceny lub jej obniżonej wartości) następuje w terminie do 14 dni odpowiednio od dnia otrzymania towaru lub oświadczenia.
B. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
  1. Sprzedawca informuje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  2. Postanowienie powyższe ma charakter informacyjny i nie stanowi obowiązku Sprzedawcy do udziału w procedurach pozasądowych.
  3. Skorzystanie z takich procedur jest dobrowolne zarówno dla Konsumenta, jak i Sprzedawcy.
  4. Konsument może także skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

III. KUPUJĄCY INNI NIŻ KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec takich Kupujących, jeśli wada fizyczna towaru zostanie stwierdzona w ciągu 2 lat od dnia jego wydania.
  3. Kupujący będący przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca uprzywilejowany, zgodnie z Kodeksem cywilnym, traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli:
    • nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty dla towarów tego rodzaju,
    • nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie o wadzie, a jeżeli wada ujawniła się później – jeżeli nie powiadomił o niej niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

    Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia o wadzie przed jego upływem.

  4. Korzystając z rękojmi, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany może, zgodnie z Kodeksem cywilnym:
    • złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
    • w przypadku wady istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
    • żądać wymiany towaru na wolny od wad,
    • żądać usunięcia wady.
  5. Jeżeli dla rozpatrzenia reklamacji konieczne będzie dostarczenie towaru do Sprzedawcy, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany zobowiązany jest dostarczyć towar na adres: ul. Cebertowicza 18F/56, 80-809 Gdańsk.

 

§ 10 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności, zgodnie z zasadą przejrzystości określoną w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych („RODO”).
  2. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
    • umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    • obowiązek prawny ciążący na Sprzedawcy, związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
    • prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  3. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia umowy. Brak ich podania uniemożliwi realizację zamówienia.
  4. Dane Kupującego będą przetwarzane do momentu, gdy:
    • przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą,
    • przestanie ciążyć na Sprzedawcy obowiązek prawny przetwarzania danych,
    • ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez którąkolwiek ze stron,
    • zostanie przyjęty skuteczny sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania danych – jeśli przetwarzanie odbywało się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy.
  5. Kupującemu przysługują następujące prawa:
    • dostępu do swoich danych osobowych,
    • sprostowania danych,
    • usunięcia danych,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • przeniesienia danych do innego administratora,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  6. W celu realizacji przysługujących praw Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu.
  7. Jeśli Kupujący uzna, że jego dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, ma prawo złożyć skargę do właściwego organu nadzorczego. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

§ 11 ZASTRZEŻENIA

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  3. Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
  4. Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw tego Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
  5. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
  6. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

 

Wzór formularza odstąpienia od umowy

(Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat:
Jadę Ja
ul. Cebertowicza 18F/56,
80-809 Gdańsk
E-mail: kontakt@jadeja.pl

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*) / o dostarczenie treści cyfrowych(*):

…………………………………………………………………….

Data zawarcia umowy(*) / odbioru(*):
…………………………………………………………………….

Imię i nazwisko konsumenta(-ów):
…………………………………………………………………….

Adres konsumenta(-ów):
…………………………………………………………………….

Podpis konsumenta(-ów):
…………………………………………………………………….

(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data:
…………………………………………………………………….

(*) Niepotrzebne skreślić.