Regulamin sklepu internetowego Jadeja.pl
Określający m.in. zasady zawierania umów poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta.
SPIS TREŚCI
- § 1 Definicje
- § 2 Kontakt ze Sprzedawcą
- § 3 Wymogi techniczne
- § 4 Zakupy w Sklepie
- § 5 Płatności
- § 6 Realizacja zamówienia
- § 7 Prawo odstąpienia od umowy
- § 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
- § 9 Reklamacje
- § 10 Dane osobowe
- § 11 Zastrzeżenia
- Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.).
Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – usługa elektroniczna świadczona nieodpłatnie na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę, uregulowana odrębnym regulaminem, umożliwiająca dostęp do dodatkowych funkcji Sklepu.
Kupujący – każdy podmiot (osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna), który dokonuje lub zamierza dokonać zakupu w Sklepie.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale niemającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy dokument określający zasady korzystania ze Sklepu.
Sklep – sklep internetowy Jadeja dostępny pod adresem https://jadeja.pl.
Sprzedawca – Mateusz Czapikowski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Better Done Marketing Mateusz Czapkowski, ul. Cebertowicza 18F/56, 80-809 Gdańsk, NIP: 6040089587, REGON: 221255855.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres korespondencyjny: ul. Cebertowicza 18F/56, 80-809 Gdańsk
- Adres e-mail: kontakt@jadeja.pl
- Telefon: +48 884 759 007
- Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Kupującego wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub transmisji danych za granicą może być wyższy – w zależności od taryfy przyjętej przez danego operatora.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień, wymagane jest:
- urządzenie z dostępem do Internetu,
- aktualna przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
- Do złożenia zamówienia w Sklepie, oprócz wymagań technicznych wskazanych powyżej, niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny produktów prezentowane w Sklepie są cenami całkowitymi – zawierają wszystkie obowiązujące podatki.
- Na końcową kwotę do zapłaty składają się: cena wybranych produktów oraz – jeśli dotyczy – koszty dostawy, wskazane w procesie składania zamówienia.
- Aby złożyć zamówienie, Kupujący dodaje wybrany produkt do koszyka.
- Następnie wybiera sposób dostawy oraz preferowaną metodę płatności spośród dostępnych w Sklepie, a także uzupełnia dane niezbędne do realizacji zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści oraz akceptacji niniejszego Regulaminu przez Kupującego.
- Z chwilą złożenia zamówienia dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Zakupy w Sklepie można realizować bez zakładania konta – wystarczy podać dane przy składaniu zamówienia. Istnieje również możliwość rejestracji i korzystania z Konta użytkownika w celu wygodniejszego zarządzania zamówieniami.
§ 5 PŁATNOŚCI
- W Sklepie dostępne są następujące metody płatności:
- zwykły przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy,
- płatność kartą płatniczą (Visa, Mastercard, Maestro) za pośrednictwem operatora Paytel,
- szybkie płatności elektroniczne (BLIK, przelewy online) za pośrednictwem platformy Paytel,
- płatność za pobraniem – gotówką lub kartą przy odbiorze przesyłki od kuriera,
- w przypadku odbioru osobistego – płatność gotówką lub kartą na miejscu.
- Jeśli Kupujący wybierze formę płatności z góry (np. przelew lub szybka płatność), zobowiązany jest dokonać płatności w terminie do 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Przy każdym produkcie w Sklepie podany jest orientacyjny termin realizacji zamówienia.
- W przypadku wyboru płatności z góry, realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy.
- Jeśli zamówienie obejmuje kilka produktów o różnych terminach realizacji, całość zostanie wysłana po skompletowaniu wszystkich produktów – według najdłuższego terminu.
- Produkty dostarczane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa realizowana jest za pośrednictwem operatora Apaczka.pl, z możliwością wyboru m.in.:
- firmy kurierskiej (np. DPD, InPost Kurier, FedEx),
- paczkomatów InPost,
- ORLEN Paczki.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Kupujący uprzywilejowany (Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany) ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w ciągu 14 dni – bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w niniejszym Regulaminie.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- z dniem otrzymania towaru przez Kupującego uprzywilejowanego lub osobę trzecią przez niego wskazaną (inną niż przewoźnik),
- w przypadku zamówienia wielu produktów – z dniem otrzymania ostatniego z nich.
- Aby skorzystać z prawa do odstąpienia, Kupujący musi przesłać Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie (np. mailowo lub listownie), korzystając z danych kontaktowych z §2 Regulaminu.
- Kupujący może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia od umowy (załącznik do Regulaminu), jednak nie jest to obowiązkowe.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie informacji przed jego upływem.
Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwróci wszystkie otrzymane płatności, z wyjątkiem kosztów dostawy, niezwłocznie – nie później niż 14 dni od momentu otrzymania informacji o odstąpieniu.
- Zwrot nastąpi przy użyciu takiej samej metody płatności, jakiej użył Kupujący, chyba że strony ustalą inaczej – bez żadnych dodatkowych kosztów dla Kupującego.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania zwracanego towaru lub dostarczenia potwierdzenia jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
- Towar należy odesłać na adres: ul. Cebertowicza 18F/56, 80-809 Gdańsk – niezwłocznie, nie później niż 14 dni od momentu poinformowania o odstąpieniu. Termin uznaje się za dotrzymany, jeśli towar zostanie nadany przed jego upływem.
- Koszty odesłania towaru ponosi Kupujący.
- Kupujący odpowiada za ewentualne zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego cech i funkcjonowania.
- Jeśli towaru nie można odesłać w zwykły sposób pocztą, informacja o szacowanych kosztach zwrotu znajduje się w opisie danego produktu lub zostanie podana podczas składania zamówienia.
- W przypadku płatności kartą, zwrot środków nastąpi na rachunek przypisany do tej karty.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje Kupującemu uprzywilejowanemu w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego uprzywilejowanego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
- w której przedmiotem świadczenia jest produkt nieprefabrykowany, wykonany według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb (np. personalizowany grawer, nadruk lub projekt na życzenie),
- w której przedmiotem świadczenia są produkty ulegające szybkiemu zepsuciu lub posiadające krótki termin przydatności do użycia,
- w której przedmiotem świadczenia są produkty dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych lub zdrowotnych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu – ze względu na swój charakter – zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe, wizualne lub oprogramowanie komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
§ 9 REKLAMACJE
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
- Reklamacje (w tym dotyczące działania Sklepu) można kierować na adres pocztowy lub adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Jeśli na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej oraz jej warunkach znajduje się w Sklepie.
- Sprzedawca ustosunkuje się do złożonej reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania.
II. KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
A. Towary
- W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z uprawnień wynikających z rozdziału 5a Ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca odpowiada za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia określony przez Sprzedawcę jest dłuższy.
- Kupujący uprzywilejowany może żądać:
- wymiany towaru,
- naprawy towaru.
- Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
- obniżeniu ceny,
- odstąpieniu od umowy,
w sytuacji, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową,
- Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową w odpowiednim czasie lub bez nadmiernych niedogodności,
- niezgodność występuje nadal po próbie naprawy lub wymiany,
- niezgodność towaru z umową jest istotna,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności w rozsądnym czasie.
- Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić towar Sprzedawcy do naprawy lub wymiany. Towar zostanie odebrany przez Sprzedawcę na jego koszt.
- Nie można odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność towaru z umową jest nieistotna.
- W razie skutecznego odstąpienia od umowy Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar na adres: ul. Cebertowicza 18F/56, 80-809 Gdańsk, na koszt Sprzedawcy.
- Zwrot należności (ceny lub jej obniżonej wartości) następuje w terminie do 14 dni odpowiednio od dnia otrzymania towaru lub oświadczenia.
B. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca informuje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- poprzez Europejskie Centrum Konsumenckie: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
- poprzez platformę ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr
- w Polsce:
- mediację przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej: zobacz listę
- stałe polubowne sądy konsumenckie: zobacz listę
- Postanowienie powyższe ma charakter informacyjny i nie stanowi obowiązku Sprzedawcy do udziału w procedurach pozasądowych.
- Skorzystanie z takich procedur jest dobrowolne zarówno dla Konsumenta, jak i Sprzedawcy.
- Konsument może także skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
III. KUPUJĄCY INNI NIŻ KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
- W przypadku wystąpienia wady towaru, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec takich Kupujących, jeśli wada fizyczna towaru zostanie stwierdzona w ciągu 2 lat od dnia jego wydania.
- Kupujący będący przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca uprzywilejowany, zgodnie z Kodeksem cywilnym, traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli:
- nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty dla towarów tego rodzaju,
- nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie o wadzie, a jeżeli wada ujawniła się później – jeżeli nie powiadomił o niej niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia o wadzie przed jego upływem.
- Korzystając z rękojmi, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany może, zgodnie z Kodeksem cywilnym:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- w przypadku wady istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany towaru na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Jeżeli dla rozpatrzenia reklamacji konieczne będzie dostarczenie towaru do Sprzedawcy, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany zobowiązany jest dostarczyć towar na adres: ul. Cebertowicza 18F/56, 80-809 Gdańsk.
§ 10 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności, zgodnie z zasadą przejrzystości określoną w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych („RODO”).
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
- umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- obowiązek prawny ciążący na Sprzedawcy, związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia umowy. Brak ich podania uniemożliwi realizację zamówienia.
- Dane Kupującego będą przetwarzane do momentu, gdy:
- przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą,
- przestanie ciążyć na Sprzedawcy obowiązek prawny przetwarzania danych,
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez którąkolwiek ze stron,
- zostanie przyjęty skuteczny sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania danych – jeśli przetwarzanie odbywało się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy.
- Kupującemu przysługują następujące prawa:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- sprostowania danych,
- usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- W celu realizacji przysługujących praw Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu.
- Jeśli Kupujący uzna, że jego dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, ma prawo złożyć skargę do właściwego organu nadzorczego. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
- Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw tego Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
- Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Jadę Ja
ul. Cebertowicza 18F/56,
80-809 Gdańsk
E-mail: kontakt@jadeja.pl
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*) / o dostarczenie treści cyfrowych(*):
…………………………………………………………………….
Data zawarcia umowy(*) / odbioru(*):
…………………………………………………………………….
Imię i nazwisko konsumenta(-ów):
…………………………………………………………………….
Adres konsumenta(-ów):
…………………………………………………………………….
Podpis konsumenta(-ów):
…………………………………………………………………….
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data:
…………………………………………………………………….
(*) Niepotrzebne skreślić.